تحلیل احساسی روشی است که در آن با استفاده از هوشمصنوعی متن تحلیل میگردد. سپس با توجه به محتوای متن بصورت اتوماتیک مثبت، منفی و یا خنثی بودن متن تشخیص داده میشود. از مزایای این روش سرعت بسیار بالا در تحلیل حجم زیادی از اطلاعات و نیز مصون بودن از قضاوتای انسانی است.
تحلیل احساسی میتواند در تشخیص روندهای مربوط به بازار و سهم به ما کمک بزرگی کند. شناسایی عوامل موثر در روند بازار یکی از کاربردهای این تحلیل است. مثلاً میتوان بررسی کرد که در طول یک سال گذشته عبارت افزایش سرمایه چند بار در هر روز تکرار شده. این موضوع به ما کمک میکند که بدانیم در حال حاضر بازار نسبت به این عبارت چقدر اقبال و حساسیت دارد.
همچنین تحلیل احساسی ابزاری است که با استفاده از آن میتوان تحلیلهایی که برای هر سهم ارائه میشود را بررسی کرد. مثلاً اگر در طول زمان پیامهایی که در رابطه با یک سهم ارسال میشده رشد داشته و این پیامها مثبت باشند نشاندهنده اقبال بازاریان به این سهم است.
ما با کمک هوشمصنوعی و تحلیل هزاران پیام فارسی که در بازار سرمایه تولید شدهاند به کمک تکنولوژی پردازش زمان طبیعی (NLP) پیامها را تحلیل کرده و متوجه مثبت، منفی یا خنثی بودن هر پیام میشویم
در داشبورد خود میتوانید پیام مورد نظر را انتخاب کرده و با کلیک بر روی گزارش هرزنامه، مناسب نبودن آنرا گزارش نمایید. کارشناسان ما پیامهای گزارش شده را بررسی کرده و در صورت نامناسب بودن آنها را حذف مینمایند.
خیر، برای آنکه اطلاعاتی که کاربران دریافت میکنند با کیفیتتر باشد پیام کانالهایی نمایش داده میشود که بر اطلاعات تحلیلی تمرکز دارند.
الگوریتم های تلبورس توسط گروهی از متخصصیان تحلیل داده که فارغالتحصیلان بهترین دانشگاههای تهران هستند توسعه داده میشود. این الگوریتمها با استفاده از طیف وسیعی از اطلاعات تولید شده و دائماً بازبینی میشوند.