معامله کردن با استفاده از خطوط روند

بعد از اینکه با این ابزارها آشنا شدیم، وقت اون رسیده که به آموزش نحوه استفاده از این ابزار در انجام معامله بپردازیم. 2 روش اصلی برای معامله با این ابزار وجود دارد: 1- بازگشت 2-شکست

بازگشت

همانطور که از اسم این روش پیداست معامله زمانی انجام می‌شود که بازگشت صورت گیرد. به این معنی که بعد از اینکه نمودر نقطه مقاومت یا حمایت را لمس کرد، در صورت برگشت دوباره معامله‌ی ما انجام می‌گیرد.

یکی از اشتباهات رایج که معامله گران مرتکب می‌شوند انجام خرید دقیقاً در زمان برخورد نمودار با حمایت یا مقاومت است.

ممکن است که این روش بخوبی جواب داده و بتوانید از آن سود کسب کنید امّا باید اطمینان داشته باشید که نمودار شما مقاومت و یا حمایت شما را نشکند.

ممکنه به ذهنتون رسیده باشه که وقتی می‌شه دقیقاً با گذاشتن سفارش بر رویس خط بیشترین سود را کسب کرد چرا اینکار را نجام ندهیم؟

زمانی که از این روش استفاده می کنیم برای اطمینان بیشتر نیاز به تایید داریم که این تایید پس از برخورد و بازگشت با خط مقاومت(حمایت) ایجاد می گردد.

معامله در بازگشت

معامله با استراتژی بازگشت

پس بجای اینکه برای کمی سود بیشتر می توانید صبر کنید تا از بازگشت روند اطمینان حاصل کرده و سپس وارد این معامله شوید. همچنین در نظر داشته باشید که با قرار دادن حد ضرر می توانید ریسک خود را کاهش دهید.

 

شکست

در حالت آرمانی ما دوست داریم که خطوط روند هیچوقت شکسته نشودند و نمودار در جهت مورد نظر ما حرکت کند!.

واقعیت اینست که این خطوط روند معمولاً شکسته می شوند!

برای همین ما قادر نیستیم که همیشه از بازشگت استفاده کنیم. باید بدانیم که چه زمانی خطوط حمایت(مقاومت) ما تسلیم می‌شوند!

2 روش اصلی برای استفاده از روش بازگشت وجود دارد: روش هجومی و روش محافظه کارانه

روش هجومی

در این روش شما به محض اینکه خطوط روند شما شکسته شدند وارد معامله می شود. البته این شکست باید تا حد مناسبی صورت گرفته باشد.

به کلمه حد مناسب  دقیت کنید زیرا ممکن است خط روند در مدت بسیار کوتاهی شکسته شود و بازگشت صورت گیرد.

معامله هجومی با شکست

معامله با استفاده از روش هجومی

روش محافظه کارانه

 

فرض کنید که تصمیم دارید تا وارد سهم سمگا (گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی) شوید و امید وارید که پس از برخورد با حمایت نمودار بتواند باز گردد و حمایت شکسته نشود.

امّا پس از برخورد با حمایت، حمایت شکسته شد و ضرر شما در حال افزایش بود. در این شرایط 2 انتخاب دارید:

  • سهم را فروخته تا کمتر ضرر کنید 2- صبر می‌کنید به امید اینکه بلاخره سهم رشد کند

اگر انتخاب شما مورد دوم باشد، شما این نوع معامله را بخوبی درک کرده‌اید. به یاد داشته باشید که هر زمان که شما گزینه 1 را انتخاب کنید به این معنی است که پیش‌بینی می‌کنید ریزش بیشتری پیش رو باشد.

 نکته مهم در این روش صبور بودن است. بجای اینکه شما به محض برخورد نمودار با مقاومت سهم را خریداری کرنید صبر می‌کنید.

همیشه این نکته را بیاد داشته باشید که ومقاومتی(حمایت) که شکسته می‌شود این قابلیت را دارد که به حمایت(مقاومت) تبدیل شود. پس شما صبر می‌کند تا زمانی که مقاومت شکسته شده نقش حمایت را بازی کند.

معامله با روند محافظه کارانه

معامله با روش محافظه کارانه

البته در نظر داشته باشید که تست دوباره‌ی خط روند بعنوان حمایت جدید و برخورد دوباره همیشه اتفاق نمی‌افتد. بنابراین ممکن است مجبور باشید در قیمت بالاتر از پیش بینی خود وارد سهم شوید. همچنین در نظر داشته باشید که همیشه برای خود حد ضرری را مشخص کنید تا در صورتی که قیمت‌ها شروع به کاهش کردند ضرر کمتری را متقبل شوید.